fredag 8 april 2011

100 dagar - Mål

60 minuters powerwalk/kondition varje dag

3 styrkepass i veckan

Proteinshake till mellanmål

Inget godis är tillåtet förutom minst 70% choklad (15 gram portion, bara på helger)

Enbart lightläsk (helger)

Långsamma kolhydrater de dagar jag styrketränar (quinoa, fullkornspasta, råris)

Ordentlig frukost varje dag

Mer ägg

Vägning varje fredagsmorgon

Mätning var 3:e vecka

Ingen snabbmat - hemmagjord pizza t.ex. på dinkelmjöl är ok

Lära mig äta keso och kesella

Enbart alkohol (ingen öl) vid speciella tillfällen t.ex. midsommar, födelsedagar etc.

----------------------------------------------------------

Det här kommer gå bra! Ska skriva ut listan på jobbet och klistra den på kylskåp och garderob som en riktig påminnelse. Jag är ju inte lika hård med alkohol faktiskt, men jag har inga så många tillfällen framöver jag ska dricka. Bröllopsmiddag, valborgsmässoafton och min egen födelsedag 1 juni är tre hitills planerade tillfällen och imorgon kryssnigen blir det något glas vin. Tvärr kan jag inte utesluta det helt, jag får köra på med extramotion den vecka det vankas alkohol så kommer det gå vägen! Just nu är magen svullen av en halv köpt pizza, godis och dippad gurka. Jisses.. Vad hände IDAG liksom!? Var tvungen att städa hela lägenheten kl 23.30 för att stilla samvetet. Mina hundra dagar börjar imorgon kan man ju säga. Nu vet jag vad jag vill åstadkomma och är redo. Jag kommer att bocka för de mål jag uppnår dagligen från min lista. Varje liten detalj är viktigt för att hålla mig på rätt bana..

I´m ready.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar