tisdag 29 mars 2011

Tänk om?

Tänk om jag började göra allt det där jag vet att man SKA för att gå ned i vikt. Tänk om jag började göra saker som får mig att må bra. Tänk om jag tackade nej till vin när samvetet trycker på. Tänk om jag vågar lyckas. Tänk om jag blir den där smala, hälsosamma tjejen jag VILL bli. Vad ska jag då sträva efter, kommer jag vara lycklig varje dag? Vad är jag rädd för? Det enda som väntar runt hörnet är att jag kommer att må bra. Må bra varje dag, inte vissa dagar utan varje jävla dag. Vad väntar jag på? Är jag rädd för att lyckas nu när jag är så van med dessa känslor? Som jag haft ett par år tillochfrån. Jag har inget bra svar. Det finns inget svar. Nu ska jag våga lyckas.

Jag ska lyckas - Enough of this bullshit.

1 kommentar:

  1. "Tänk om jag vågar lyckas."

    Det är lite så jag tänker. Jag vet inte varför egentligen. Men på något vis sätter det stopp för mig ibland, att jag inte vågar lyckas och istället gör man tvärtemot vad man borde. Helvete vad enkelt det är egentligen!

    När ska dom komma på en stoppknapp till hjärnan så man kan stänga av alla hjärnspöken och istället bara sätta fokus på vad man faktiskt vill och man kan istället för att bara tro att man redan har misslyckats.

    Innerst inne VET man ju att man KAN äta nyttigt och må bra. Man VET att efter varenda jäkla träningspass/promenad mår man bra. Man VET att man mår bra när får lite pepp av att vågen rör sig nedåt och man VET att man mår skit av att äta dåligt och dricka alkohol.

    Men jag tror det är ett bra steg på vägen, att veta hur man ska göra :) Nästa steg är att inse att det är det som gäller för att man ska må bra i längden och att man ska inse att man inte ska vara rädd för att lyckas och faktiskt tänka på att vi är fler i samma sits och många har lyckats, varför skulle jag inte vara värd att lyckas jag med? :)

    SvaraRadera