onsdag 13 april 2011

Nu ska vi fira!

Har kommit hem från jobbet och ska snart byta om till skönare kläder så är jag redo för en powerwalk med min vän E. Vi ska också stanna till Ica och köpa något gott kvällsmellis! Nyttigt blir det givetvis. Hon är lika mån om maten som jag är, vilket är bra.. Är såå hungrig just nu men sparar måltiden till efter promenaden.

Men iallafall - vi ska fira också att jag ska börja jobba med ett nytt projekt på jobbet som jag sökt. Fick besked igår om att jag fick det. Ska börja arbeta med det om 2 veckor. Men det blir ju så lustigt när man ska "fira" något. Tårta, vin, champange, kakor? Att fira något med mat är ju givet. Bara titta på födelsedagar. Då fikar vi i mängder! Varför ska kakorna vara höjdpunkten - när jag fyller 1 juni ska det finnas kakor till de som vill men även frukt och bättre alternativ för den som inte vill. Då slipper folk blänga på den som inte vill ha socker för den äter ju frukt.

Man vet ju själv vilka tråkiga miner man får när man tackar nej till fika och sen är man ärlig och berättar varför. Då tycker människor synd om en. Ja, stackars mig för jag väljer något? Sluta med det! Jag äter ju för att jag INTE vill. Om jag vill ta en kaka och går på diet så tar jag en kaka! Jag brukar ta med eget alternativ men, varför ens fika? Det är så otroligt svensson och accepterat. Många familjer fikar varje dag.. Som en del av dagen som frukost. Då är det illa.. Jaja, nu har jag faktiskt lite bråttom. Med det här sagt ville jag iallafall bara komma fram till att jag & min vän E ska INTE fira mitt projekt med att äta onyttigt! Vi firar det genom att vara på extra bra humör och se framåt. Nu måste jag skynda mig, heipa!

1 kommentar:

  1. Tycker du svarar på firningsfrågan själv ;) Frukt! Fruktsallad med kesella eller något annat roligt men nyttigt :)

    Eller varför inte fira genom att köpa nya träningskläder? Kanske en sån liten sak som en ny vattenflaska till träningen :)

    SvaraRadera